Acest site utilizează module cookie pentru a vă asigura că beneficiați de cea mai bună experiență pe site-ul nostru. Mai multe informații

Evaluări mobiliare

EVALUARE SPAŢII COMERCIALE

Regulated by RICS
TCN Worldwide

EVALUARE PROPRIETĂŢI COMERCIALE


 

Serviciile noastre pentru evaluarea spaţiilor comerciale sunt adresate următoarelor tipuri de imobile:

Evaluare magazine de strada Evaluarea magazinelor de stradă

Evaluarea magazinelor de stradă se referă la întocmirea rapoartelor de evaluare imobiliară pentru magazinele aflate la parterul, sau la parterul + mezaninul blocurilor de apartamente sau a clădirilor de birouri. Rapoartele de evaluare se întocmesc atât pentru persoanele juridice, cât şi pentru persoanele fizice deţinătoare de astfel de spaţii.

Legile în vigoare cu privire la impozitare, prevăd cerinţă de evaluare imobiliară în vederea impozitării la un interval de 3 ani în cazul persoanelor juridice, respectiv la un interval de 5 ani pentru persoane fizice. Nesocotirea acestei cerinţe legale atrage după sine impozitarea din oficiu a proprietăţii deţinute.


 

MODELE DE RAPOARTE DE EVALUARE

Pentru toate cele 3 tipuri de proprietăţi existente de mai sus, evaluatorii noştri ANEVAR, cât şi evaluatorii imobiliari parteneri, pot realiza rapoarte de evaluare pentru impozitare şi / sau rapoarte de evaluare pentru creditare ipotecara, acestea două tipuri de rapoarte fiind cele mai solicitate de clienţii noştri. Echipa noastră de evaluatori pot realiza de asemenea evaluarea spaţiilor comerciale pentru vânzare, pentru scop intern sau evaluări imobiliare pentru raportare financiară.

Evaluare magazine independente Evaluarea magazinelor independente tip supermarket sau bricolaj

În funcţie de cererea beneficiarului raportului de evaluare, modelele de rapoarte de evaluare pot fi:

  1. Raport de evaluare cu inspecţia clădirii, model solicitate de cele mai multe ori de băncile creditoare sau de către Direcţia pentru Impozite şi Taxe Locale pentru evaluările pentru impozitare
  2. Raport de evaluare fără inspecţia clădirii, model solicitat în general în situaţia re-evaluarilor imobiliare pentru creditare bancară sau de către bănci în cazul portofoliilor de proprietăţi pentru situaţii statistice


 

EVALUARE IMOBILIARĂ ONLINE

Ca şi la celelalte tipuri de evaluări imobiliare sau de bunuri mobile, evaluările de spaţii comerciale online înseamnă că instrucţiunile şi determinarea scopului evaluării se poate realiza între Beneficiar şi noi atât prin email, cât şi prin intermediul aplicaţiilor video web ca ZOOM sau Skype, iar colectare datelor necesare redactării raportului de evaluare se poate realiza cu uşurinţă prin intermediul aplicaţiilor web de transfer tip wetransfer.ro

Similar, pentru predarea şi susţinerea rapoartelor de evaluare pentru spaţii comerciale, se se pot folosii aceleaşi metode te transfer sau video web consacrate.

Suresele noastre principale de informare sunt www.spatii-comerciale-romania.ro şi www.imobiliare.ro


 

PREŢ EVALUARE SPAŢIU COMERCIAL

Rapoartele de evaluare pentru spaţii comerciale diferă semnificativ în funcţie de tipul imobilului şi suprafaţa construită desfăşurată. Mai mult decât atât, în cazul evaluării centrelor comerciale, preţul diferă şi în funcţie de numărul de chiriaşi, pentru acest tip de proprietate find recomandată metoda capitalizării veniturilor, metoda ce solicita experţi evaluatori ANEVAR cu multă experienţă în acest domeniu specializat.

Evaluare centre comerciale Evaluarea centrelor comerciale de tip „shopping mall” sau tip „centru comercial de proximitate”

Pentru exemplificare, preţurile indicative pentru evaluările spaţiilor comerciale sunt următoarele:

  1. Evaluare magazin strada preţ indicativ între 200 şi 400 euro + TVA per proprietate
  2. Evaluare magazin independent preţ indicativ între 400 şi 800 euro + TVA per proprietate
  3. Evaluare centru comerciale preţ indicativ între 700 şi 2.000 euro + TVA per proprietate
  4. Evaluare proiecte comerciale în dezvoltare preţ indicativ între 400 şi 1.500 euro + TVA per proprietate

Preţurile rapoartelor de evaluare imobiliară de mai sus sunt aplicabile imobilelor de vânzare sau creditate în mod curent pe piaţa românească şi depind foarte mult de suprafaţa construită desfăşurată şi numărul de chiriaşi în cazul centrelor comerciale.

Pentru cazul evaluării spaţiilor comerciale pentru impozitare, preţul evaluării imobiliare scade cu 10 – 20 % funcţie de mai mulţi factori ce urmează a fi discutaţi.

 
 
Scroll to Top